Maršrutas Olita-Orany (Alytus- Varėna)
XIX a. pabaigoje, stiprindama sieną su kaizerine Vokietija, Rusijos imperija nutiesė geležinkelio atkarpą, sujungusią Alytų (tuometinė Olita) su Varėna (tuometinė Orany). Vėliau ši geležinkelio atšaka išardyta, tačiau išliko pylimas ir juo besidriekiantis mažai naudojams vieškelis, patogus keliauti dviračiais, viliojantis vaizdingu kraštovaizdžiu ir istorijos pėdsakais.
Kelionės metu galima pamatyti Alytaus geležinkelio tilto per Nemuną liekanas, įspūdingą 60 m ilgio Moterties upelio pralaidą- tunelį, 20 m Skersnės upelio pralaidą- tunelį, Artilerijos stotį ir nemažai kt. išlikusių istorinių objektų liekanų.
Maršruto ilgis apie 50 km (į vieną pusę, nes matomai tektų grįžti į starto vietą). Didžioji dalis nusidriekusi žvyrkeliu, miško keliukais, apie 10 km asfaltuota. Maršrutas nesunkus- jame nėra įkalnių. Alytuje maršrutas jungiasi su Dzūkijos dviračių žiedu, o Varėnoje- su dviračių maršrutu EuroVelo11.
Svarbesni lankytini objektai:
1. Alytaus geležinkelio per Nemuną griuvėsiai;
2. Moterties upelio pralaida- tunelis;
3. Senojo Druskininkų plento viadukas;
4. Vlado Mirono dvaro koplyčia;
5. Geležinkelio tilto per Varėnę atramos;
6. Stoties Artilerija pastatas;
7. Geležinkelio tilto per Merkį liekanos;
8. Akmeninis geležinkelio tiltelis pe Beržupį.
Daugiau informacijos
http://www.olitaorany.projektas.lt/dvirat_traukinys.htm