Kaunas - Palanga, arba ~262 kilometrų su ~19km/h vidutiniu greičiu.
Tai kaip sakant - pagaliau tai įvyko
iš anksto pasakau, kad nuotraukų ir kokių panašių dalykų čia nebus. Nelabai man atrodo jų reikia čia. Na, o jei kam jų reikės - galės patys pakartoti tą maršrutą.
Idėja:
Na, o viskas prasidėjo paprastai. Nusipirkęs pirmą normalesnį dviratį pradėjau su juo važinėtis. Su laiku beskaitant pamačiau, kad žmonės su dviračiu ne vien į darbą ar kur aplink miestą sukiojasi, bet ir išsiruošia į kitą Lietuvos pusę arba išvis patraukia už Lietuvos ribų. Iš pradžių man kaip ir daugeliui paprastų žmonių atrodė, kad tai yra kažkas labai sunkaus ir paprastam žmogui neįgyvendinamo.
Na, bet netrukus supratau, kad tie patys žmonės kurie ten buvo išsiruošia mint tas tolimas distancijas nėra kažkokie "žvėrys" ir, kad jei gali jie tai gali ir praktiškai bet kuris kitas. Priedo prisižiūrėjęs "Le Tour De France" kur liaudis per per 4 valandas su trupučiu sugeba numint po 170 ir daugiau kilometrų, nutariau, kad galiu ir aš nuveikt kažką bent jau iš toli toli panašaus į tai
Ir kam viso to?
Iš dalies dėl to, kad kartais norisi padaryti kažką to dėl ko nesi tikras, kad pajėgsi, kad šiaip viskas gerai pasiseks ir panašiai. Ir galiausiai pasiekus tikslą, kad galėtum pasakyti - aš galiu!
Pasiruošimas:
Pirmiausia ką turėjau padaryti - nuplanuoti maršrutą. Kadangi bene patraukliausia kryptis buvo būtent pajūris buvo pasirinkta Palanga. Toliau reikėjo pasirinkti kelią kuriuo tas tikslas būtų pasiektas. A1 kelią atmečiau iškart - draudžiama ten su dviračiu važiuoti, o ir šiaip benzino, dyzelino ir kitų panašių naftos produktų kvėpuoti kažkaip nesinorėjo. Nors yra žmonių kuriems nei taisyklės, nei naftos produktai nebuvo bėda -
http://timas.lt/dviratis/autostrada.htm Beliko rinktis tarp 141 kelio per Vilkiją, Jurbarką, Pagėgius, Šilutę, Klaipėdą ir truputį kito maršruto per Vilkiją, Ariogalą, Raseinius, Rietavą, Gargždus, Kretingą. Pasirinkau pastarajį, nės 141 kelias pasirodė ne toks patrauklus(gal dėl to, kad matytas).
Nutariau datą ir laiką - tai buvo 2011.07.28, ~05:00.
Kadangi kompanijos norinčių šiam minimui neatsirado - tai gavosi dar papildomas išbandymas šį atstumą įveikti vienam su pačiu savimi.
Ką dariau toliau? Dieną prieš važiavimą nukeliavau į netoli namų esančią parduotuvę, nusipirkau atsarginę kamerą, rankinę pompą, kamerų remonto rinkinį(kuris vėliau labai pravertė).
Prisiskaitęs apie tai kaip prieš varžybas maitinasi sportininkai nutariau ir aš kelias dienas bent jau pabandyti juos pamėgdžioti. Tad maitinausi vien visokiais džiovintais vaisiais, meduoliais ir panašiais dalykais
Rodos tai davė savo naudos.
Kelionė:
Tai gi - ankstyvas Liepos 28 rytas, ~04:00 atsimerkia akys ir supranti, kad metas keltis. Miegojęs kokias penkias valandas išlipi iš lovos, eini nusiprausi, užsuki dar į virtuvę suvalgyti tų pačių, jau gerai žinomų meduolių su pienu. Suvalgęs ir išgėręs pusę litro pieno ir kokius 200 gramų meduolių - užsikabinau ant pečių kuprinę su hydropaku, užsidėjau šalmą, pasiėmiau dviratį ir išėjau iš namų. Išėjęs į lauką pasižiūrėjau į laikrodį - buvo kažkas panašaus į 04:30. Sėdau ant dviračio ir pajudėjau. Lauke buvo dar tamsu, oro tvyrojo tirštas rūkas kuris greit "užrūkino" akinius ir matomumas tapo ne pats didžiausias. Nepaisant to - judėjau tolyn.
Rytinės valandos praslinko ganėtinai greitai - pirmą kart sustojau tik Ariogaloje. Ir tai ne savo noru - pajutau, kad kažkas negerai su dviračiu. Sustojęs atradau problemą - beveik tuščias galinis ratas. Pirmasis "prakolas" per maždaug 2000km... Sustojau, pailsėjau, pripumpavau oro ir numyniau toliau. Numynęs keletą kilometrų vėl pajutau, kad kažkas ne taip. Supratau, kad be klijavimo nieko nebus(o dar tikėjausi, kad gal laikys normaliau tas oras). Tad pirmą kart gyvenime teko pačiam tvarkyti tokią problemą. Nusimontavęs ratą, išėmęs kamerą atradau netrukus pro kur čia tas oras eina. Netrukus tą skylutę užklijavau prisipūčiau oro ir viską sumontavęs atgal - numyniau tolyn.
Daugiau kelyje techninių problemų nepatyriau.
Myniau toliau, kartas nuo karto sustodavau pailsėti(plano stoti kas valandą pailsėti penkioms minutėms įgyvendinti nesisekė).
Taip po truputį pasiekiau maždaug pusiaukelę - Kryžkalnį. Užsukau į degalinę, užsipildžiau hydropaką mineraliniu, o prisėdęs suvartojau šokolado ir išgėriau kolos. Truputį pailsėjęs myniau toliau.
Po truputį sekėsi vis sunkiau. Kuo arčiau pajūrio tuo labiau atrodė, kad stiprėja vėjas. Po truputį seko jėgos ir kojose, o sėdimoji, kad ir myniau su "pampersu" gale vis vien nelabai maloniai jautės. Vis labiau pageidavau poilsio, o kelias nuo Gargždų iki Kretingos buvo pati sunkiausia dalis(nes iki tikslo dar gabaliukas, o kuo toliau tuo labiau sunkiau). Tiksliai nepamenu kada pasiekiau tikslą, bet pamenu, kad dar prieš 19h jau gėriau karštą arbatą, buvau spėjęs ir persirengti, nusiprausti tad darau prielaidą, kad tikslą pasiekiau per ~14h(kas ir gaunasi, kad vidutinis greitis buvo ~19km/h).
Kodėl toks iš pažiūros gana mažas tempas?
Myniau vienas, ~260 kilometrų niekam ant rato "nesėdėjau"(kokius maksimum du kilometrus buvau "prisėdęs" traktoriui su priekaba), prisidėjo neplanuotos problemos(nuleistas ratas), kuo arčiau pajūrio tuo stipresnis vėjas. Plius gali būti, kad per mažai poilsiavau, maitintis tai pat reikėjo dažniau.
Oras: Iš ryto rūkas, vėliau apsiniaukęs oras, visą distanciją lietaus neteko patirti. Vėjas iš pradžių nebuvo, bet kuo arčiau pajūrio tuo atrodė(o gal tikrai taip buvo), kad jis stiprėja.
Kelias: Kokybiška kelio danga, eismo dalyvių nedaug(savaitgalį dar mažiau turėtų būti). Vaizdai mano galva tipiškai lietuviški.
Suvartotas kuras:
Pusė pakelio meduolių
Trys bananai
Šokolodas "Karūna"
Batonėlis "Lion"
Porcija ledų(nepamenu kokių, bet buvo skanu)
Coca Colos bendroje sumoje apie 1,25 litro(priskiriu ją prie kuro, nes 1,25 litro Coca-Colos turi apie penkis šimtus su trupučiu kcal).
Suvartota skysčių:
Paprastas vanduo, mineralinis, bendroje sumoje apie 4 litrus(apie penkis jei priskirtumėm Coca-Colą prie skysčių).
Sistema kuri reikalavo skysčių ir kuro:
Žmogus + hibridas su 35mm CX Comp padangomis. Sistemos variklis: ~200cm ūgio, ~108kg svorio, 23 metų senumo, ir ~2000km ridos turėjęs variklis, dviratėje transporto priemonėje naudot pradėtas tik šiais metais.
Visos kelionės mintis:
Gali daugiau nei, kad manai galintis
Jei prisiruošiu - parašysiu gal dar ir daugiau vėliau
Ir taip sėdėdamas darbe rašiau čia visą šitą