Šiandien Gražvis negalėjo parodyti Šilainių, tai su Pauliumb pavažinėjome po kitus rajonus.
Pasitvirtino senai žinota tiesa: "jei negali padaryti geriau, tada visai nedaryk". Todėl Žaliakalnį reikia palikti ramybėje ir nesiūlyti ten nieko, ir daug kur kitur-taip pat. Kur yra šalutinės ramaus eismo gatvės, arba tokios gatvės ir siauri šaligatviai, kur niekaip patogaus tako neįkiši - geriau nieko nedaryti. Visi žinote pavyzdį - A.Smetonos alėją. Tas grublėtas ir nepatogus šaligatvis Nemuno pusėje yra įteisintas ir netgi nesenai "remontuotas" dviračių takas, kuriuo visi privalome važiuoti. Bet mažai kam užtenka fantazijos ir kantrybės ten važiuoti dėl diskomforto ir po lietaus viską apsėmusių balų. Visi važiuoja gatve, ir ne tik per šv. trečiadienius, nors pagal KET negalima, kai šalia dvirtakis. Todėl nėra prasmės dauginti tokių variantų Kaune.
Raudondvario plento gabalas su nauju dvirtakiu - panašus pavyzdys. Bet ten pateisinimas, kad gatvė labai judri. Ant šaligatvio daug žmonių važiuoja, kurie niekaip nedrįsta į gatvę. Ypač šeimos su vaikais. Todėl dviračių takai ant šaligatvių labiausiai pasitarnautų vaikams, merginoms ir moterims, visiems nepatyrusiems ir nedrąsiems dviratininkams, kurie nedrįsta važiuoti su automobiliais bendrame sraute. Pasižiūrėjus į važinėjančius mieste tokių atrodo dauguma
Dviratininkui, kuriam gatve važiuoti patogiau ir greičiau, dvirtakis praverstų tik pasivažinėti su šeimos nariais, arba per lietų kur nors nuvažiuoti, kad mašinos ant gatvės netaškytų.
Ką šiandien pamatėme: apvažiavome Dainavos raj. ir kažkiek Pramonės, Partizanus, V.Krėvės, Žaliakalnį. Sunku ten kažką gero ir racionalaus pasiūlyti. Daugiabučių rajonuose šaligatviai ir takeliai tarp namų būtų nieko, bet baisūs kaip po karo ir ten klaidu. O krūmais apaugusiame nuošaliame takelyje tarp daugiaaukščių, žiūrėk, būrelis nepažįstamų vaikinų dar pasiūlys pirkti plytą ir paprašys pasivažinėti tavo dviračiu
Gatvės bent jau apšviestos ir jomis vienas tamsoje gali važiuoti. Todėl prisirišimas prie gatvių - geresnis variantas važiuojant tiesiai, greitai ir saugiau. Išskyrus jei yra geras platus pėsčiųjų takas toli nuo gatvės.
Bet šalia gatvių kažką gudriau įrengti negu Raudondvario pr. - beveik jokių šansų, ypač nekilnojant dvirtakio iš vienos gatvės pusės į kitą. Nes visose gatvėse yra siaurų iki važiuojamos dalies užstatytų vietų ir išplatėjimų su žaliom vejom, kur būtų patogu nutiesti dvirtakį. Bet nėra gatvės, kur patogu šalia tiesti dvirtakį vienoje pusėje ištisai viena kryptimi.
Išvados:
-Kovo 11-sios g., Lukšio g. iki Žeimenos g. nieko gero (ten plane pasiūlyti takai). Ant šaligatvio vietos tai yra, tai visai nėra, tai neblogai, tai visokie įvažiavimai ir stotelės.. Bet patogesnių ir geresnių alternatyvų šiam momentui neturime.
Kas žinote-siūlykite. Vienintelis alternatyvus variantas-pėsčiųjų takas nuo "Berželio" iki "Pasimatymo" PC, ir toliau per Sartų g. iki Savanorių pr. Bet dabar ten žiauri danga dantims barškinti...
- Nepriimtinas siūlymas, kad A. Baranausko g. padaryti magistralinį dviračių taką. Ta pati situacija, kad nėra vietos ten jam įkišti nei ant gatvės, nei ant šaligatvio. Eismas ten labai intensyvus, gatvė siaura, šaligatviai irgi.
- Plano pasiūlymas iš Kleboniškio naujo pėsčiųjų tilto, kertant Ašigalio g., šaligatviu pro Aukuro mokyklą iki Ukmergės g. viskas OK. Bet toliau pasiūlymas važiuoti Kalniečių g. iki Tvirtovės al. visai nesąmoningas. Kalniečių g. toje atkarpoje siaura, judri, pakelės pristatytos mašinų, šaligatviai prie gatvės siauri, užstatyti namai iki gatvės krašto, visokios parduotuvės, etc. Neužtenka fantazijos kur ten įrengti dviračių taką ar užkelti jį ant šaligatvio. Joks variantas nepatogus, daug blogiau negu Kovo 11-sios g.
Tokio geriau visai nesiūlyti, o dabar siūlomas kaip magistralinis.
- Už Tvirtovės al. (kurią galima kirsti tik per perėją) Kalniečių g. pasidaro rami ir patogi dviratininkams. Nieko ten papildomai daryti nereikia, važiuoji kur nori. Kad tik duobes lopytų gatvėse. Ir visame Žaliakalnyje mažose gatvėse nieko daryti nereikia, važiuoji ramiai gatve kur nori ir kur patogu. Jei įteisintų taką ant šaligatvio tokiose gatvelėse-būtų didžiausia nesąmonė.
Geriau nieko nedaryti tinka gatvelėms aplink Ąžuolyną, Vydūno al., tarp Studentų g. ir Kovo 11-sios g. (v isos Rytų, Dujotiekio, Topolių g. ir kt.). Nebent kas nors žinote patogų gerą taką ar kitą variantą ten.
- Būtina ištaisyti klaidas ir panaikinti tik popieriuje egzistuojančius dviračių takus Aušros g., Radvilėnų pl. Biržiškų g., Studentų g. Ar kas nors žinote, kur eina dviračių takas Tvirtovės al. iki Varnių tilto ?
- Nerimtai atrodo siūlymas padaryti rekreacinį taką Taikos pr. ir Studentų g. judrioje dalyje nuo Taikos pr. iki A. Baranausko g. sankryžos. ten kažką padaryti reikia, bet nevadinti to daikto rekreaciniu taku
Geras pasiūlymas sutvarkyti takus nuo ~Ąžuolyno pro KTU teritoriją iki Studentų g. ir ja iki PC Molas.
- Yra visokių klaidų su pasiūlymasi Ąžuolyne. Klaidų yra ir kituose rajonuose, daug jau radau.
*************************************
Esu jau aptaręs su kai kuriais velomanais ir išnagrinėjęs bei aprašęs pastabas dėl Kauno dviračių takų spec.plano pasiūlymų Aukštuose ir Žemuose Šančiuose, Petrašiūnuose, Aleksote, Marvelėje, Julijanavoje, Kazliškėse, Tirkliškėse, Fredoje, Seniavoje, Panemunėje, Rokuose.
Tikiuosi su Gražvydu ir Sauliumi greitu laiku apžiūrėti ir išnagrinėti variantus Šilainiuose.
Kol kas sudėtingiau atrodo variantai Eiguliuose, Kalniečiuose, Dainavoje.
Kas parsisiuntėte ir nagrinėjote spec.plano sprendinius, gal turite minčių ir pasiūlymų dėl ten pavaizduotų naujų takų ?
pasiūlymai yra čia
http://www.kaunas.lt/go.php/lit/Kauno_m ... acija/1628reikalingas failas
Kauno miesto dviračių takų specialusis planas (*.pdf)