Vairas yra mažiausia problema. Reikėtų, kad visas dviratis būtų moteriškas. Čia naudingas straipsnelis pasiskaitymui:
Taigi pasigalandau dantis ir skelsiu apie geo. Pažiūrėjau Giant ir Specialized tinklapius kas google vršuje atsirado, dar pavarčiau kažkokių neaiškių kur apie mėnulį ar dar kokia pievas rašo. Ką sužinojau? Gerbiami gamintojai rašo kad dviračiai sukurti spec moterims atliepiant jų poreikams ir pan. Patogesnė sėdynė, minkštesnis amortikas, siauresnis vairas, patogesnės gumos ir spec geo. Kuo ta geo spec nepaaiškina. Kadais beskaitinėdamas aptikau, kad JAV prieš ~15 m. moters įkurta firma pirmoji pradėjo gaminti sėdynes, paskui visą dviratį ir kitus pribumbasus ir gamina iki šiol, tačiau ten irgi nebuvau radęs nieko konkretaus ir dabar neprisimenu kur ir tingiu ieškot.
Vyro ir moters proporcijų skirtumai. Kadangi biomechaninių skirtumų nėra, yra skirtumų susijusių su reprodukcija, moteris turi keliais kaulais mažiau. Beje žmogus turi virš 200 kaulų, skaičius įvairuoja dėl skirtingo ilgio stuburo ir šonkaulių skaičiaus. Raumenų struktūra yra identiška tik moteris turi specifinį makšties raumenį, tik kiek žinau jis naudojamas kitu metu , daugiau skirtumų nežinau. Didžiausi skirtumai yra dubens srityje dėl reprodukcinės funkcijos, moters dubuo ilgesnis ir platesnis, dubens-šlaunikaulių sąnariai yra plačiau, pečiai siauresni. Santykinai moters ilgesnis liemuo ir trumpesnės blauzdos, ilgesnis kaklas, šiaip visi kaulai smulkesni. Moters stuburas yra labiau islenktas ir pečiai atlošti atgal dėl krūtų, kad subalansuoti svorį. Nežiūrint esamų skitrumų abiejų lyčių vertikalus svorio centras yra ties linija 4KL arba per vidutį kūno, o individualiai kiekvieno gali skirtis kelis cm. Iš to kas parašyta ir matosi schemoje moteriai reikia žemesnio rėmo dėl trumpesnių kojų, santykinai nemažinant ilgio nes liemuo santykinai ilgesnis, tačiau absoliuciai mažesniam ūgiui reikia absoliučiai mažesnio rėmo. Dėl siauresnių pečių reikia siauresnio vairo. Dėl skirtingo dubens - skirtingų sėdynių. Paėmiau 2 pavyzdžius Giant Alias ir Specialized Rockhopper, sudėjau ir matome skirtumus. Rockhopper statesnis sėdynės vamzdis, šakė labiau pasvirus. Alias žemesnė centrinė ašis, šakė labiau pasvirus.
Mano išvada, be pažeminto rėmo net pažangūs gamintojai eina Kellys-Focus rekreaciniu keliu. Jei yra tiek skirtinga tada sekant logiką reiktų gaminti skirtingas kėdes, automibilių sėdynes vairus mygtukus, lovų čiužinius ir tt. Yra kitas niuansas proporcijos skiriasi, yra moterų mažu dubeniu ir plačiais pečiais ty vyriška figūra ir vyrų atvirkščiai. Jei turime vienodo ūgio ir proporcijų vyrą ir moterį, nežiūrint skirtingo raumenų kiekio ar moteriai būtinas "moteriškas dviratis" kad gerai važiuot? O jei vyras moteriškos figūros mažu raumenynu, tada jam "moterišką" ups Kitaip pasakysiu, viskas išeina iš anatomijos ir poreikių, negalima sakyti vyriškas ir moteriškas, nes proporcijos ir jėga skiriasi, ir ne visada skirtumas vyras/moteris.
Dėl daužymosi į vamzdį. Visų pirma rėmas turi būti pagal ūgi kaip dulis rašė, jei savininkas važinėja ne su savo ūgio dviračiu, kam vamzdį kaltint? Daugelis žmonių, nemoka kvėpuot, vaikščiot, valgyt, net mąstyt, o sėda mašiną vairuot ir tt, taip pat su dviračiu, paskui negeras... Kuo daugiau sužinai tuo mažiau norisi "veją" kelt savo "žiniom".
Laukiame gerbiamos ekspertės komentaro, mano nuomonė nepasikeitė, ty jei moteris yra vaikiško ūgio, o jai reikia normalaus ne vaikiško dviračio tada "moteriškas", jei moteris didelio ūgio tiks tiesiog dviratis. Gal pro lygyje yra skirtumų, bet lyderiams gaminami individualiai todėl kaip sakiau viskas išeina iš individualios konstitucijos.
Dar apie kojos kilnojimą, cituosiu save kaip gyvą klasiką nes matau dar vejas nerimsta
Citata
"Bobiškas rėmas buvo sugalvotas kad galėtų su sijonu važiuot ir tas sijonas nebūtų per rėmą persikoręs. Dabargi joms sunku koją perkelt per rėmą, neva kojos pakėlimas vyriška prerogatyva pagal šunišką analogiją, nors pas žmones atvirkčiai, kuo moterys dažniau kojas kelia tuo santykiai geresni. Jei ji sako kad sunku koją pakelt, atiduok ją į aerobikos ar jogos treniruotes, išmoks naujų dalykų ir tau bus linksmiau. Vienžo bobiškas dviratis yra nereikalingas kaip ir kiti biurgeriški amortizuoti kliediesiai, nebent tavo žmona senų pažiūrų ir dėvi tik sijoną, tada gerbiu ir už tai nusipelno turėti bobišką dviratį, o jei ji su kelnėm tegu lipa per štangą ir važiuoja."



