Velomanai.lt

Dviračių mėgėjų klubo forumas

Dabar yra 2024-03-28 16:55

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 250 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Kitas
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema: Re: Avarija
StandartinėParašytas: 2015-06-15 16:49 
Atsijungęs
Velomanas
Vartotojo nuotrauka

Užsiregistravo: 2010-04-18 01:24
Pranešimai: 301
Miestas: Kaunas
Vardas, Pavardė: Audrius
Čia gal šiandien ~12:30 Savanorių-Utenos g. sankryžoj? Dviratininkas buvo su vienu krepšiu ant bagažinės?

_________________
Trek Cobia 2012
Merida Road Race 901
Corratec X-Vert Cross


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Avarija
StandartinėParašytas: 2015-06-15 21:39 
Atsijungęs
Vartotojo nuotrauka

Užsiregistravo: 2009-05-28 10:18
Pranešimai: 62
Miestas: Vilnius/Kaunas
Vardas, Pavardė: Algirdas
Kristina rašė:
Iš karto pasakysiu, kad avarijos nebuvo.
Stovėjau prie raudono šviesoforo pirmoje juostoje su mašina sukti į dešinę, gal antra ar trečia eilėje. Už manęs stovėjo didžiulė mašinų eilė. Užsidegus žaliai pajudėjau ir kai pradėjau sukti pro dešinę pusę per sankryžą tiesiai pralėkė dviratininkas. Spėjau sustabdyti, bet jausmas tikrai nekoks. Atsirado tarsi iš niekur, dviratininko greitis buvo didesnis už mano... Pagal KET negalima lenkti iš dešinės, tad jis šioje situacijoje kaltas, bet tai dar reiktų įrodyti, jei jis su savo kalte nesutiktų...


Tai nebuvo lenkimas nes KET nurodyta, kad
Lenkimas – vienos arba kelių važiuojančių transporto priemonių apvažiavimas įvažiuojant į priešpriešinio eismo juostą.

Tip pat dviračiui leidžiama apvažiuoti iš dešinės:
125 - Draudžiama transporto priemonėms (išskyrus dviračius) apvažiuoti ta pačia kryptimi važiuojančias transporto priemones iš dešinės (išskyrus leistiną sukančių į kairę, apsisukančių transporto priemonių apvažiavimą iš dešinės) važiuojant kelkraščiu, lėtėjimo ar greitėjimo juosta.

P.S. Su aprašytu įvykiu nesu susijęs :)


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Avarija
StandartinėParašytas: 2015-06-17 14:08 
Atsijungęs
Velomanas
Vartotojo nuotrauka

Užsiregistravo: 2006-08-29 14:10
Pranešimai: 408
Miestas: Kaunas/Vilnius
Skype: kristute_k
AudriauU - ne, ten sukant į Birželio 23-iosios gatvę nuo Savanorių važiuojant nuo centro :) ten iš pirmos juostos leižiama sukti ir į dešinę, ir važiuoti tiesiai.

Algirdaiv - dėkui už pataisymą, taip, kalbėjau apie apvažiavimą. Tačiau norėčiau atkreipti dėmesį į kitą 125 punkto vietą

125 - Draudžiama transporto priemonėms (išskyrus dviračius) apvažiuoti ta pačia kryptimi važiuojančias transporto priemones iš dešinės (išskyrus leistiną sukančių į kairę, apsisukančių transporto priemonių apvažiavimą iš dešinės) važiuojant kelkraščiu, lėtėjimo ar greitėjimo juosta.

Nes veiksmas vyko sankryžoje, o ne kelkrašyje, lėtėjimo ar greitėjimo juostoje. Nes dabar iš jūsų paaiškinimo suprantu, kad dviratininkas pagal KET sankryžoje turi teisę užlindinėti prieš automobilius ir sudaryti avarines situacijas :roll: . Būtų kažkoks absurdas.

_________________
1000 mylių kelionė prasideda nuo vieno žingsnio.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Avarija
StandartinėParašytas: 2015-06-17 14:28 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2013-08-06 09:08
Pranešimai: 32
Vardas, Pavardė: Simonas
Labai nemaloni sitacija. Apmaudu, mylint dviračius, šiuo atveju būti automobilių vairuotojų pusėj...
Mano giliu įsitikinimu, joks save gerbiantis dviratininkas taip pasielgi negalėtų.

O šiaip yra labai geras priešnuodis vairuojant automobilį:
119 - Vairuotojas privalo važiuoti kuo arčiau dešiniojo važiuojamosios dalies krašto.
Prieš sukdamas į dešinę visiškai nepalieki vietos "apvažiavimui" per dešinę, t.y. lauki žalio signalo stovėdamas 0,5 metro nuo kelkraščio.
Jokio pažeidimo, ir jokios baimės, kad koks "dviratininkas" lups į šoną.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Avarija
StandartinėParašytas: 2015-06-17 14:47 
Atsijungęs
Velomanas
Vartotojo nuotrauka

Užsiregistravo: 2006-08-29 14:10
Pranešimai: 408
Miestas: Kaunas/Vilnius
Skype: kristute_k
Dėkui už palaikymą, tačiau šiuo atveju įdomu, o kaipgi tokia situacija būtų traktuojama pagal KET?

Šįkart savo kailiu patyriau, kodėl dviratininkams rekomenduojama vestis dviratį per perėją. Beje, toje vietoje irgi už gero metro buvo perėja, pėstiesiems tuo pat metu irgi dega žalia.

_________________
1000 mylių kelionė prasideda nuo vieno žingsnio.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Avarija
StandartinėParašytas: 2015-06-17 15:16 
Atsijungęs
Velomanas
Vartotojo nuotrauka

Užsiregistravo: 2010-04-18 01:24
Pranešimai: 301
Miestas: Kaunas
Vardas, Pavardė: Audrius
Aš panašiu laiku stebėjau analogišką situaciją Utenos-Savanorių sankryžoje - irgi stovėjau per 4-5 automobilius prieš šviesoforą (Utenos g. nuo Klinikų). Šalia, tarp mašinų ir šaligatvio, atkakliai prasigrūdo dviratininkas. Tarpas tarp stovinčių mašinų ir šaligatvio buvo tikrai mažiau kaip 0,5 metro, buvau beveik tikras, kad dviratininkas bent vienos mašinos šoną vis tiek įbrauks. Bet neįbraukė. Užsidegus žaliai, kaip ir Kristinos aprašyme, pačiam prieky stovėjęs BMW suko į dešinę (beje, ir posūkį rodė iš anksto), o dviratininkas šalia minėto BMW bandė važiuot tiesiai. Dviratininkas vos neįvairavo BMW į šoną, abu prasilenkė per plauką. Jei būtų įvykis - sunku pasakyt kaip tai traktuotų teisėsauga, bet mano nuomone tokiais atvejais kaltas tik dviratininkas. Ir dėl punkto "esant intensyviam eismui dviratį reikia vestis per gatvę" (apie pietus eismas ten tikrai intensyvus), ir dėl lenkimo per dešinę.

_________________
Trek Cobia 2012
Merida Road Race 901
Corratec X-Vert Cross


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Avarija
StandartinėParašytas: 2015-06-17 16:04 
Atsijungęs
Vartotojo nuotrauka

Užsiregistravo: 2012-04-27 23:27
Pranešimai: 101
Pamenu koks tai policijos komisaras per TV laidą paklaustas, kaip įvertinti kada eismas intensyvus, atsakė, kad mieste eismas visada intensyvus.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Avarija
StandartinėParašytas: 2015-06-18 10:17 
Atsijungęs
Velomanas
Vartotojo nuotrauka

Užsiregistravo: 2006-08-29 14:10
Pranešimai: 408
Miestas: Kaunas/Vilnius
Skype: kristute_k
va ką išsiaiškinau:

58 - Dviračio vairuotojui, važiuojančiam važiuojamąja dalimi, prireikus pasukti į kairę, apsisukti ar pervažiuoti į kitą kelio pusę, rekomenduojama nulipti nuo dviračio ir kirsti važiuojamąją dalį vedantis dviratį, jeigu eismo sąlygos to reikalauja.

59 - Dviračio vairuotojas, artėdamas prie vietos, kur reikia kirsti važiuojamąją dalį, visais atvejais privalo sumažinti važiavimo greitį ir gali tęsti judėjimą tik įsitikinęs, kad važiuoti saugu ir nebus trukdoma kitiems eismo dalyviams.

158 - Sukdamas sankryžoje į kairę arba į dešinę, vairuotojas privalo duoti kelią eismo dalyviams (dviračių vairuotojams ir kitiems), kertantiems važiuojamosios dalies, į kurią jis suka, eismo juostas. Sukdamas į kelią su viena eismo juosta kiekviena kryptimi, vairuotojas privalo duoti kelią eismo dalyviams (dviračių vairuotojams ir kitiems), kertantiems bet kurią važiuojamosios dalies, į kurią jis suka, eismo juostą.

Taip kad dviratininkas turi prieš sankryžą prilėtinti ir važiuoti arba persivesti dviratį per gatvę tik įsitikinęs, kad saugu, o vairuotojas turi praleisti dviratininką, važiuojantį tiesiai. Tad jeigu būtų eismo įvykis, ir nei vienas neprisiimtų kaltės, tai beliktų aiškintis teismo keliu...

_________________
1000 mylių kelionė prasideda nuo vieno žingsnio.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Avarija
StandartinėParašytas: 2015-06-18 10:31 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010-04-13 13:58
Pranešimai: 212
Miestas: Vilnius
Vardas, Pavardė: Artūras
Manyčiau, kad šiuo atveju netinka nei 58, nei 59 punktas, nes dviratininkas jau važiuoja važiuojamąja kelio dalimi ir nieko nekerta (mano supratimu važiuojamosios kelio dalies kirtimas reiškia, kad dviratininkas norėdamas kirsti "kelią" skersai, t. y. nevažiuodamas keliu, pvz. per perėją, turi nulipti ir persivesti). Dviratininkas taip pat nesuko į kairę, todėl nulipti irgi neprivalo. Sukimas į kairę turbūt susijęs, kad, atsižvelgiant į santykinai mažą dviračio greitį, pagreitį ir pan., esant intensyviam eismui nesaugu sukti į kairę, gali trukdyti kitiems eismo dalyviams ir pan.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Avarija
StandartinėParašytas: 2015-06-18 11:06 
Atsijungęs
Velomanas
Vartotojo nuotrauka

Užsiregistravo: 2006-08-29 14:10
Pranešimai: 408
Miestas: Kaunas/Vilnius
Skype: kristute_k
17. Kelias - eismui skirta ir naudojama žemės arba statinio paviršiaus juosta per visą jos plotį, įskaitant važiuojamąją dalį, sankryžas, šaligatvius, kelkraščius, pėsčiųjų ir dviračių takus, skiriamąsias juostas.

_________________
1000 mylių kelionė prasideda nuo vieno žingsnio.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Avarija
StandartinėParašytas: 2015-06-18 11:25 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010-04-13 13:58
Pranešimai: 212
Miestas: Vilnius
Vardas, Pavardė: Artūras
Bent jau mano supratimu, kirsti važiuojamąją dalį galima tada, kada nesi joje. Jeigu važiuoji keliu, tai esi važiuojamojoje kelio dalyje, o ne ją kerti. Ne veltui yra punktas apie apsisukimą, pasukimą į kairę ir t.t. - t. y. atvejus, kai dviratininkas, važiuodamas važiuojamąja kelio dalimi, turi nulipti ir persivaryti dviratį. Apie draudimą važiuoti važiuojamąja kelio dalimi sankryžoje tiesiai arba sukti į dešinę nerašoma.
Vadovaujantis tavo logika gautume situaciją, kad važiuodamas užmiestyje asfaltuotu keliu su dviračiu ir esant susikirtimui su žvirkeliu dešinėje pusėje, dviratininkas turėtų nulipti nuo dviračio ir persivaryti jį per susikirtimą?


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Avarija
StandartinėParašytas: 2015-06-18 11:50 
Atsijungęs
Vartotojo nuotrauka

Užsiregistravo: 2009-05-28 10:18
Pranešimai: 62
Miestas: Vilnius/Kaunas
Vardas, Pavardė: Algirdas
59-am punkte minimas ne kelias, o važiuojamoji dalis, o 58 kur minimas kelias tai nulipti tik rekomenduoja. Bet reziumuojant Dviratininkui brautis pro dešinę nors vairuotojai rodo posūkį yra labai nesaugu ir negražu net jei teoriškai tą ir leidžia KET.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Avarija
StandartinėParašytas: 2015-06-18 21:08 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2011-01-28 20:10
Pranešimai: 180
Miestas: Vilnius
Vardas, Pavardė: Tomas
Nepamirškime išsiaiškinti kas yra eismo juosta ir kiek joje gali būti transporto priemonių.
SEAKĮ 2 straipsnis
13. Eismo juosta – kelių horizontaliojo ženklinimo linijomis ir (arba) kelio ženklais pažymėta arba nepažymėta išilginė važiuojamosios kelio dalies juosta, kurios pločio pakanka automobiliams važiuoti viena eile.

KET 57. Važiuoti dviračiu leidžiama tik dviračių takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra, – tam tinkamu (su asfalto arba betono danga) kelkraščiu pagal eismo kryptį. Kai dviračių tako, dviračių juostos, kelkraščio nėra arba jais važiuoti negalima (duobėti ir panašiai), leidžiama važiuoti šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto, išskyrus Taisyklių 106 punkte nurodytus atvejus, taip pat kai reikia apvažiuoti kliūtį, važiuoti tiesiai, kai iš pirmosios eismo juostos leidžiama sukti tik į dešinę. Važiuodamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, dviračio vairuotojas privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus, o pro pat pėsčiąjį leidžiama važiuoti greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui (3–7 km/h), paliekant tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus.

Abu šie dalykai susiveda į tai, kad juostos plotyje telpa tik viena transporto priemonė ir jokio dviratininko negali būti dešiniau automobilių, jei ten nėra dviračių juostos.

KET 158 punktas kalba apie tuos atvejus, kai darydami posūkį vairuotojai praleidžia pėsčiuosius (einančius per perėją), dviračius (važiuojančius dviračių taku ar juosta) kertančius jų važiavimo trajektoriją. Visokiems užlindusiems juostoje papildomai - tai negalioja.

_________________
Ant dviejų ratų be saugos diržų saugiau


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Avarija
StandartinėParašytas: 2015-06-18 22:43 
Atsijungęs
Vartotojo nuotrauka

Užsiregistravo: 2009-05-01 11:28
Pranešimai: 230
Miestas: Vilnius
Skype: drew911
Vardas, Pavardė: Andrius
Skaitau ir matau, kaip kiekvienas KET traktuoja savaip.

Situacijoje aprasytoje auksciau, deja kaltas dviratitinkas vienareiksmiskai, nes jis privalo praleisti visus vaziuodamas tiesiai ar i kaire (pagal naujas taisykles).

Toliau KirminuX, klysti, taisyklėse parašyta, kad eismo juostoje telpa vienas AUTOMOBILIS, o ne viena transporto priemonė. Dviratininkas transporto priemone bet ne automobilis.

Sitacijos, kai automobilis ir dviratininkas stovi prie sankryzos vienoje juostoje teoriskai neturetu buti, ypac jei automobilis suka i desine. T.y. Dviratininkas matydamas, kad automobilis suka i desine turi uzimti vieta uz jo. Be to pagal taisykles - sukdamas i desine vairuotojas turi sustoti kuo desiniau. Todel dar desinau nei jis nieko nebeturetu buti.

Tiesa, neseniai dar reklama suko, policija skelbė "Dviratininką reikia lenkti kaip betkurią kitą transporto priemonę", tai susije su tuo, kad pagal taysykles transporto priemonė lenkiama ir apvaziuojama ne mažiau kaip 1,5 metro. Tad jei dviratininkas stovi prie sankryzos, kita betkokia transporto priemone turetu sustoti ne salimais o uz jo (na arba 1,5 atstumu salia, is kur savaime aisku i desine sukti nevalia).

Jei jau atsitiko, kad automobilis sustojo salia dviratininko dviratininkui jau stovint ir ketina pasukti i desine, jis tures praleisti vaziuojanti tiesiai dviratininka.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Avarija
StandartinėParašytas: 2015-06-18 23:37 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2011-01-28 20:10
Pranešimai: 180
Miestas: Vilnius
Vardas, Pavardė: Tomas
Būtent todėl ir pateikiau du faktus įrašytus įstatyme ir KET: viename rašoma, kad juostoje viena eile važiuoja automobiliai, kitame - nurodoma, kad dviračiai važiuoja juostoje irgi viena eile. Šias dvi nuostatas susumavus - juostoje gali būti viena transporto priemonė. Taip jau būna nagrinėjant visokiose bylose, kad kai kurios sąvokos vertinamos bendriau, o ne paraidžiui, kaip parašyta. T.y. juosta yra tokio pločio, kad pakanka vienam automobiliui. Dviračiam aiškiai nurodyta važiuoti viena eile. Mopedams, keturračiams ir panašiems - rašoma tik važiuoti „kuo arčiau dešiniojo krašto“, akivaizdu - jei važiuos poromis - tai teisėtai gali gaut baudos, nes važiuojantis toliau nuo krašto, nesilaiko reikalavimo važiuoti prie dešiniojo krašto. Pati reikalavimo logika spaudžia prie važiavimo viena eile bet kokiai transporto priemonei. O štai apie motociklų išdėstymą kelyje KET visai nerašo - tai jiems nėra taisyklių, kaip jie turi važiuot?

Dviratis apvažiuoti iš dešinės gali, kai yra kelkraštis, lėtėjimo/greitėjimo juosta ir pan. (KET 125 punktas).
Ir aš ir rašiau, kad jokio dviratininko dešiniau automobiliui neturi būti - ką patį, ką ir Drew aiškini.

Jei dviratininkas mano, kad jis gali bet kada lįsti per dešinę, tai tegul nedejuoja, kai ir dviratininką kas nors apvažiuoja neprisilaikydamas atstumo, ar lenkia nesilaikydamas lenkimo apibrėžimo.
Aptariama Kristinos situacija yra būtent ta, kai dviratininkas atsirado dešiniau vairuotojo sukančio į dešinę.

Taip. Automobilis privažiavęs prie sankryžos sustojusį dviratininką irgi neturėtų sustoti greta jo, o už jo. Tik kuriose taisyklėse yra apie tuos 1,5m?

_________________
Ant dviejų ratų be saugos diržų saugiau


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 250 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Kitas

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 26 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007

Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoj skaitliukai