Velomanų puslapis
http://velomanai.lt/forumas/

Važiavimas dviračiu - eismas, taisyklės (KET)
http://velomanai.lt/forumas/viewtopic.php?f=5&t=758
Puslapis 2428

Autorius:  Linas [ 2013-07-10 21:41 ]
Pranešimo tema:  Re: Važiavimas dviračiu - eismas, taisyklės (KET)

Būtent greitas įvažiavimas į perėją dviračiu pažeidžia tą 4 KET punktą dėl pagarbos ir atsargumo. Nes daug dviratininkų įlekia į perėją gan dideliu greičiu ~15 km/h ir greičiau, kai palyginimui pėsčiasis ten eina 2-4 km/h greičiu. Tada nei jo pastebėti, nei sustabdyti prieš dviratininką dažnai nebeįmanoma. Rezultate turime daug dviratininkų kraujo, sulaužytų kaulų, skausmo ir nuostolių. Galima nulipti, galima nenulipti, bet per perėją būtina judėti pėsčiojo greičiu, įsitikinus, kad tai yra saugu. Net ir pėstiesiems draudžiama staiga išbėgti į perėjas.

Patogi asmeninė "logika" ir komentarai forume neapsaugos nuo nelaimių, jei kvailai elgsitės gatvėje.

Autorius:  ChildInTime [ 2013-07-10 21:50 ]
Pranešimo tema:  Re: Važiavimas dviračiu - eismas, taisyklės (KET)

Savaime suprantama kad reikia iš lėto važiuoti per perėją, jeigu jau nuspręsta važiuoti. Bet man kaip dažnai pasitaiko, kad laukiu žalios ir kai užsidega pradedu važiuot, ir greitis būna labai mažas, ir tuo pat metu iš lėto važiuoja vairuotojai sukantys į dešinę, ir nepatenkinti, jog tenka praleidinėti dviratinikus ;) Taigi čia ne greičio ir atsargumo klausimas paprastai būna.

Autorius:  cerberis [ 2013-07-10 22:10 ]
Pranešimo tema:  Re: Važiavimas dviračiu - eismas, taisyklės (KET)

Geriau neteisus, bet sveikas, negu teisus, bet negyvas :)

Turėkit galvoje, kad visų vairuotojų tikrai neišmokysit nei vairuot, nei logikos ir common sense is not so common :)
Visokie "mokymai vairuoti" dažniausiai baigiasi avarijomis arba muštynėmis :)
Vairuotojai dažniausiai jau turi susiformavę savo įpročius, požiūrį.
Kurie neturi dažniausiai iš vis nieko nemato kas darosi aplink ir žiūri tik kas vyksta priešais.

Atsipalaiduokit ir netrukdykim vieni kitiems. Vis tik, jei ne mašinoj sėdi - nelabai panaglavosi :)
Sėkmės kelyje.

Autorius:  Čiainiks [ 2013-07-10 22:18 ]
Pranešimo tema:  Re: Važiavimas dviračiu - eismas, taisyklės (KET)

Kedo patarimai turgaus lygio.
Įsigilinkite, analizuokite, vertinkite - PĖSČIŲJŲ PERĖJA.
ne dviratininkų perėja, o PĖSČIŲJŲ PERĖJA.
Ką tai reiškia?
Tai reiškia, kad:
1. Perėja = eiti, tačiau ne bėgti, šliaužti, važiuoti.
2. Pėsčiųjų = ne dvirtatininkų, ne traktorininkų, ne važnyčiotojų, ne vairuotojų, o Pėsčiųjų.
Ar dabar aišku jau?

Autorius:  KEdas [ 2013-07-10 22:25 ]
Pranešimo tema:  Re: Važiavimas dviračiu - eismas, taisyklės (KET)

Dėl žalių rodyklių papildomose lentelėse SM pasiūliau KET pakeitimą. Pažiūrėsime ar sureaguos. :)

==================
Kadangi naujai priimtos šviesoforų taisyklės taikomos tik naujai įrengtose sankryžose, o dėl lentelės su žalia rodykle važiavimas per pėsčiųjų kojas arba perėjų užstatymai tebesitęsia ir nepanašu, kad greitu laiku sankryžos bus pertvarkytos, siūlau aiškiau reglamentuoti kaip jomis reikia naudotis.
Mano manymu tam užtektų papildyti 81 KET punktą sakiniu, kad ir visiškiems policininkams taptų aišku koks KET punktas yra pažeidžiamas.
Siūloma redakcija:

81. Jeigu sankryžoje ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtinta lentelė su žalia rodykle, nukreipta į dešinę, vairuotojams leidžiama sukti į dešinę ir degant draudžiamam šviesoforo signalui, tačiau jie privalo sustoti prieš „Stop“ liniją, o jeigu jos nėra – prieš šviesoforą, kertamą važiuojamąją dalį, pėsčiųjų perėją ir toliau važiuoti tik įsitikinus, kad netrukdys kitiems eismo dalyviams, kurių trajektoriją jie kerta. <STRIKE>duoti kelią ir nesudaryti pavojaus kitoms transporto priemonėms ir pėstiesiems.</STRIKE>

Šiuo metu šis reikalavimas yra įrašytas 169 KET punkte, tačiau retas vairuotojas ar policininkas supranta, kad jis taikytinas ir žalios rodyklės lentelėje atveju. Galbūt tam KET punktui užtikrinti reikėtų aiškiau reglamentuoti ir ATPK, nes šiuo metu nėra aišku ar už taisyklių nesilaikymą nuobauda taikoma kaip į sankryžą įvažiavus per raudoną šviesoforo signalą, ar kaip už stovėjimą trukdant pėstiesiems.
Pagal siūlomą KET redakciją ATPK pakeitimo nereikėtų, nes bauda būtų skiriama pagal tą patį straipsnį, kaip ir už važiavimą per raudoną.
==================

Autorius:  Rts [ 2013-07-10 22:33 ]
Pranešimo tema:  Re: Važiavimas dviračiu - eismas, taisyklės (KET)

Ar jums dar nepabodo gincytis is tuscio i kiaura? Interpretujate taisykles savaip? Veliava jums i rankas tik nepamirskite uzsirezervuoti vieta kapinese (sako ten vietu trukumas). Kaip yra is tikruju jums jau kelinta posta is eiles bandoma paaiskinti, taip pat aiskinama kaip likti sveikam nors ir neteisiam, toliau Jusu teise rinktis...

Autorius:  Kristina [ 2013-07-12 10:49 ]
Pranešimo tema:  Re: Važiavimas dviračiu - eismas, taisyklės (KET)

Šioje temoje nemažai pridiskutuota, bet man taip iki galo ir neaišku, kurios įstatymo pataisos jau galioja šiuo metu, o kuriuos dar tik įsigalios nuo 2014 m. liepos 1 d. Būčiau dėkinga, jei kas nors žinantis trumpai surašytų šią info vienoje žinutėje.

Ačiū!

Beje, ar nevertėtų turėti tokios temos, kurioje būtų sukelta aktuali KET info be jokių komentarų?

Autorius:  AudriusU [ 2013-07-12 11:01 ]
Pranešimo tema:  Re: Važiavimas dviračiu - eismas, taisyklės (KET)

Čia gal ir ne trumpai, bet viskas vienoj vietoj, oficialiai ir su paryškintom įsigaliojimo datom: http://www.eismas.eu/index.php/component/weblinks/13/19

Autorius:  cerberis [ 2013-07-12 11:04 ]
Pranešimo tema:  Re: Važiavimas dviračiu - eismas, taisyklės (KET)

Turbūt geriausia naudotis LRS versija:

http://www3.lrs.lt/pls/inter2/dokpaiesk ... _id=452462

17 straipsnis. Reikalavimai dviračių vairuotojams
ten įrašyta: [1, 2 dalių redakcija nuo 2014-07-01]

Vadinasi tie pakeitimai įsigalios nuo kitų metų.

Autorius:  ChildInTime [ 2013-07-18 19:31 ]
Pranešimo tema:  Re: Važiavimas dviračiu - eismas, taisyklės (KET)

Toks klausimukas kilo. Skaitykim važiuoju keliu kur yra po dvi juostas į kiekvieną pusę. Privažiuoju sankryžą ir ten man reikia sukti į kairę. Skaitykim yra automobilių nedaug, bet po keletą kiekvienoj juostoj. Tai ar su dviračiu galima važiuot į kairę juostą ir sukti kairėn?

Autorius:  mantasm [ 2013-07-18 19:34 ]
Pranešimo tema:  Re: Važiavimas dviračiu - eismas, taisyklės (KET)

Taip.

Autorius:  ChildInTime [ 2013-07-18 19:39 ]
Pranešimo tema:  Re: Važiavimas dviračiu - eismas, taisyklės (KET)

mantasm rašė:
Taip.


Hmm keista, nes neprisimenu, kad bučiau matęs, kad Vilniuj kas taip važinėtu dviračiu, t.y. dviračiu įsiterptu tarp automobilių kairėje juostoje.

Autorius:  Tautis [ 2013-07-18 20:10 ]
Pranešimo tema:  Re: Važiavimas dviračiu - eismas, taisyklės (KET)

atvažiuok prie akropolio darbo dienomis ~17:25 ir pamatysi :)
Minu ozo g. nuo ledo rūmų pusės ir tenka nusitransportuot į gelvonų g. Sankryžoje prie akro yra dvi juostos skirtos sukti į dešinę (vieną iš jų autobusams važiuoti tiesiai), dvi tiesiai ir viena į kairę.Tiesiai man nereik, rikiuotis į dešinę ir lyst ant šaligatvio irgi nenoriu, tad renkuosi kairį posukį. Kadangi eismo ten nemažai, tai pradedu dairytis kaip saugiai persirikiuoti į kairę vos pravažiavęs viaduką, kai prasideda nedidelė nuokalnė ir galiu gan nesunkiai su savo mtb išsukt 40km/h + ir taip susilygint su automobiliu srautu. Rodau posūkį ranka ir po truputėli persirikiuoju į man reikiamą kairę juostą, kur kartu su kitais automobiliais laukiu žalio šviesoforo signalo :) tai tikrai nėra pats saugiausias šios sankryžos įveikimo būdas + yra niuansų dėl posūkio į kairę esant intensyviam eismui, jei būtų kitų, vertų dėmesio alternatyvų - vengčiau to posūkio į kairę

Autorius:  ChildInTime [ 2013-07-18 20:19 ]
Pranešimo tema:  Re: Važiavimas dviračiu - eismas, taisyklės (KET)

Tautis rašė:
atvažiuok prie akropolio darbo dienomis ~17:25 ir pamatysi :)
Minu ozo g. nuo ledo rūmų pusės ir tenka nusitransportuot į gelvonų g. Sankryžoje prie akro yra dvi juostos skirtos sukti į dešinę (vieną iš jų autobusams važiuoti tiesiai), dvi tiesiai ir viena į kairę.Tiesiai man nereik, rikiuotis į dešinę ir lyst ant šaligatvio irgi nenoriu, tad renkuosi kairį posukį. Kadangi eismo ten nemažai, tai pradedu dairytis kaip saugiai persirikiuoti į kairę vos pravažiavęs viaduką, kai prasideda nedidelė nuokalnė ir galiu gan nesunkiai su savo mtb išsukt 40km/h + ir taip susilygint su automobiliu srautu. Rodau posūkį ranka ir po truputėli persirikiuoju į man reikiamą kairę juostą, kur kartu su kitais automobiliais laukiu žalio šviesoforo signalo :) tai tikrai nėra pats saugiausias šios sankryžos įveikimo būdas + yra niuansų dėl posūkio į kairę esant intensyviam eismui, jei būtų kitų, vertų dėmesio alternatyvų - vengčiau to posūkio į kairę


Jo dėl saugumo tai sutinku, bet ką daryt :) Man tik įdomu ar ištiesų galima, nes KET rašo:

66. Jeigu eismas intensyvus ir reikia pasukti į kairę, apsisukti ar pervažiuoti į kitą kelio pusę, dviračio vairuotojas turi nulipti ir kirsti važiuojamąją dalį vesdamas dviratį, nesudarydamas kliūties kitoms transporto priemonėms.

Tai vėlgi, ką reiškia intensyvus, nes sukant į kairę realiai nėra skirtumo ar už taves 1 automobilis ar 10, vis vien tu trukdai eismui su dviračiu.

Beje, ar sukant į kairę tokioje situacijoje galima pravažiuot į patį priekį tarp automobilių, ar būtina laukti už automobilių?

Autorius:  mantasm [ 2013-07-18 20:41 ]
Pranešimo tema:  Re: Važiavimas dviračiu - eismas, taisyklės (KET)

Tas "intensyvus eismas" labai releatyvus dalykas. Pvz jei yra nuokalnė - net ir labai intensyviam eisme galima palaikyti greitį ir saugiai persirikiuoti. Tuo tarpu įkalnėje atvirkščiai. Nuo įpročių ir oro sąlygų taip pat daug kas priklauso. Jei nematei - per mažai žiūrėjai :)

Puslapis 2428 Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/