Velomanai.lt

Dviračių mėgėjų klubo forumas

Dabar yra 2024-03-28 15:00

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 1 pranešimas ] 
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema: Apie dviracius
StandartinėParašytas: 2008-04-18 17:14 
Atsijungęs
Velomanas
Vartotojo nuotrauka

Užsiregistravo: 2006-08-24 19:47
Pranešimai: 368
Miestas: Kaunas
Skype: gintarasgr
Trys viename: visus metus tinkama transporto priemonė, būdas kovoti su nutukimu ir puiki pramoga. Galų gale iš rūsio galima išsitraukti dviratį. Ne veltui pusė pasaulio kaip transporto priemones naudoja dviračius, o automobilius palieka tik sergantiems ir silpniesiems, rašo žurnalas „Zdorovje“.

Deja, Rytų Europoje daugelis miestų kol kas yra prastai pritaikyti dviračiams kaip pilnavertėms transporto priemonėms. Bet reikia pasidžiaugti, kad dviračių sportui, turizmui ir pasivažinėjimui savo malonumui vietų pakanka. Taigi, visi kojas ant pedalu!



Lieknumas ant ratų

Paplitusi tokia neteisinga nuomonė: važiuojant dviračiu dirba tik priekinės dubens dalies raumenys. Iš tikrųjų intensyviai minant pedalus, ypač kalnuotose vietovėse, dirba visi kūno raumenys.

Dar vienas klaidingas stereotipas: daug važinėsitės dviračiu – „užaugs“ platūs klubai. Jei neturite įgimto anatominio polinkio į didelius klubus, tai galite apie tai net nesvajoti.

Dviratininko rankos ir pečiai nuolat treniruojami laikant vairą, nes net ir važiuojant lygiu keliu gali visai neprastai papurtyti. O kylant į kalną rankos pavargsta vos ne labiau nei kojos, nes tempia vairą į priekį.

Dirba ir blauzdos, nes pedalus spaudžiame kojų pirštais. Rimti kalnų dviračių sporto mėgėjai naudoja kontaktinius pedalus – jiems reikalingi specialūs bateliai su įtvirtinimais. Tuomet koja ne tik tvirtai laikosi ant pedalo, bet ir tempia jį į viršų veikiant blauzdos raumenims. Apie sėdynės raumenis galima net nekalbėti – be jų kojos negalėtų intensyviai dirbti.

Dviračių treniruočių taisyklės yra ganėtinai paprastos. Iš pradžių būtina 15-20 min. trukmės mankšta, skiriant ypatingą dėmesį kelio sąnarių apšilimui. Kad jie veiktų optimaliu režimu, minkite ne mažesniu nei 80 apsisukimų per minutę dažniu. Ir stebėkite pulsą: reikia, kad jis būtų neviršytų 65-75 proc. maksimalaus pulso (iš 220 atimkite savo amžių metais). Eksperimentai su aukštu pulsu yra pavojingi.

Išradinėjame dviratį

Dviračiai iš tikrųjų išradinėjami iki šių dienų, todėl jų įvairovė yra labai didelė. Pats dviračio pasirinkimas gali tapti įdomiu nuotykiu.

Laisvalaikio dviratis (city-bike) – patogus ir paprastai prižiūrimas agregatas ramiems pasivažinėjimams. Balnas minkštas, platus, kartais su amortizacija. Padangos beveik lygios. Bekelei, nusileidimams ir kilimams į kalną šis dviratis netiks.

Plento dviratis – tokius dažnai pamatysite per televizorių, kuomet transliuojamos dviračių lenktynės – pavyzdžiui, Tour de France. Lengvas rėmas, siauri 700 mm skersmens ratai, plonos padangos (plotis iki 28 mm), specialus vairas. Toks dviratis sveria vos 9-10 kg. Jis būna pagamintas greitam važiavimui kokybišku asfaltu. Naujokas su plento dviračiu nepavažiuos: dviratis kietasis labai manevringas. O ir gero asfalto pas mus vis dar nelengva rasti.

Kalnų dviratis (mountainbike, MTB) – bene populiariausias mūsų kraštuose. Jį lengva pažinti iš 650 mm skersmens ratų su plačiomis, agresyvaus rašto padangomis. Modeliai priklauso nuo važiavimo tipo:

Cross-country dviračiai skirti lenktynėms kalnuotose vietovėse. Jie išsiskiria minimaliu savo svoriu. Dviračio šakės gali būti su amortizatoriumi, užpakalyje gali būti įtaisyta pakaba, diskiniai stabdžiai ir kitos gudrybės, bet jos nėra būtinos.

Downhill – greito nusileidimo nuo kalnų mėgėjams. Labai specifiškas modelis: sunkus, monstriškas rėmas, diskiniai stabdžiai, ilga pakaba, plati padangų guma. Tokiais dviračiais užkilti į kalną, kad ir labai nestatų, yra be galo sunku.

Freeride sukurtas važinėjimuisi smarkiai kalnuotomis vietovėmis, bet nelenktyniaujant.

Trial skirtas kliūtims įveikti. Dar vienas labai specifinis modelis.

Tarp mūsų, mergaičių

Perkant dviratį, rinkitės patogų balną. Patogumas priklauso ne nuo minkštumo (tam sugalvotos dviratininkų trumpikės), o nuo jūsų kūno anatomijos atitikimo. Yra specialių moteriškų modelių, praplatintų kai kuriose vietose. Juos reikia pirkti atskirai, o be to, nėra garantijų, kad sėdėti ant tokios sėdynės bus patogiau. Kai kurie kalnų dviračiai pažymėti ženklu WSG – speciali moteriška geometrija.

Jei numatomame maršrute kalnų nėra, galima persėsti ant:

Turistinio dviračio – ilgoms kelionėms. Šis dviratis panašus į plento, bet rėmas yra tvirtesnis ir kietesnes, o padangos platesnės (iki 38 mm). Ant jų galima pritaisyti bagažinę. Dažnai komplektuojami su brangiais hidrauliniais stabdžiais: keliaujant su sunkiu už nugaros esančiu kroviniu stabdyti tenka stipriai ir staigiai.

Hibridinis – sėkmingas bandymas sukryžminti kalnų ir plento dviračius. Tinka patogiam važinėjimui mieste, išvykoms į užmiestį ir dviračių turizmui. Skirtingai nuo MTB, jų padangų skersmuo yra 700 mm, o skirtingai nuo plento dviračių, jų padangų plotis yra 38-40 mm. Važiuojant tiesiąja toks dviratis lengviau išlaiko greitį.

BMX – akrobatiniam važiavimui specialiai paruoštomis trasomis. Labai tvirtas dviratis su nedideliais ratais tramplinams, triukams ir šuoliams.

Pasirūpinkite...

...galva.

Dviratininko šalmas – ne prabanga, o būtinybė jūsų saugumui užtikrinti. Slidus kelio ruožas ar akmuo po ratu gali pasitaikyti bet kur, ir būtinai pačiu netinkamiausiu momentu. Nespėliokite, kada tai gali atsitikti, o pasiruoškite tam ir pratinkitės prie šalmo. Pats paprasčiausias šalmas kainuos apie 80 litų ir nelaimingo atsitikimo atveju jūsų sveikatą ar gyvybę apsaugos ne prasčiau už brangų.

...minkšta vieta.

Dar vienas būtinas dalykas – dviratininko trumpikės su įsiūtu paminkštinimu („pampersu“). Daugiasluoksnis „pampersas“ iš specialių medžiagų suminkština sėdynę, sugeria ir į išorę išskiria prakaitą, leidžia odai kvėpuoti. Ak, kaip pasijunta tokių trumpikių poreikis, nuvažiavus 10 kilometrų. Variantai tiems, kurie gėdijasi savo kojų – plačios kelnės, po kuriomis galima dėvėti važiavimą palengvinančias trumpikes su „pampersu“.

Gaminami ir specialūs anatomiškai moterims pritaikyti modeliai, bet gali būti, kad jų bus sunkiau rasti. Kai kurioms panelėms tinka ir mažesnių dydžių vyriškos glaudės. Tokios glaudės iš kokybiško elastano jums kainuos apie 70 litų.

Marškinėlius galima įsigyti kartu su trumpikėmis – taip, kad tiktų spalva ir dizainas. Vasarą pakaks paprastų medvilninių marškinėlių, bet vis vien geriau būtų šiuolaikiškos medžiagos, gerai šalinančios prakaitą, pavyzdžiui Duotech (Asics), Meryl (Odlo), ClimaCool (Adidas), Dry Fit (Nike), Hidromove (Reebok), Coolmax (Brooks).

Sėdėti kaip nulietam

Egzistuoja keletas sėdėsenos ant dviračio mokyklų. Prancūziškoji reikalauja, kad koja apatinėje padėtyje būtų visiškai tiesi. Belgų mokyklos reikalavimai numato, kad koja turi būti šiek tiek sulenkta (170-175°). Buvusioje SSRS manyta, kad žmogus, sėdėdamas ant dviračio balno, turėtų kulnu siekti pedalą apatinėje padėtyje.

Jei nesinaudojate kontaktiniais pedalais, pakanka paprastų sportbačių su kietu padu. Pirštinės gali būti trumpos, be pirštų galiukų arba ilgos, pilnai apsaugančios dilbį.

Rudenį ir žiemą reikalavimai aprangai būna sudėtingesni. Vietoj trumpikių reikalingas aptemptas kombinezonas su tuo pačiu „pampersu“. Iš viršaus – striukė, o šaltu oru po visa šia apranga reikėtų termoapatinių.

Kombinezonas gali būti pašiltintas ir turėti specialius įsiuvus geresnei ventiliacijai. Termoapatinių paskirtis – šalinti drėgmės perteklių, išsaugant temperatūrą. Juos taip pat gamina iš specialaus poliesterio (Swix, Odlo, Adidas ir kt.) su medvilnės, akrilo ar vilnos dalimi.

Pats viršutinis sluoksnis – apsauga nuo lietaus, sniego ir vėjo. Tai gali būti nuo vėjo apsauganti striukė ir lengvai nusiaunamos kelnės su užtrauktuku nuo klešnių apačios iki juostos.

Yra kombinuotų variantų: striukė su nuo vėjo apsaugančiais įsiuvais iš priekio ir ties pečiais, kombinezonas su laminuotu paviršiumi iš priekio, striukės ir kelnės su nuo vėjo apsaugančiais ir vandens nepraleidžiančiais medžiagos sluoksniais priekyje bei drėgmę išskiriančiais iš nugaros.


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 1 pranešimas ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 19 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007

Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoj skaitliukai