DELFI Dainius
Sveiki, gerb. vairuotojai. Vairuoju ir pats – tiek mašiną, tiek dviratį. Visų pirmą norėčiau paanalizuoti neseniai rašiusio kolegos bei bendrą susidariusią nuomonę apie dviračius. Dviratis pagal mūsų įstatymus yra transporto priemonė, tačiau daugumai atrodo visikai kitaip.
Vairuotojai dviračių takus naudoja kaip stovėjimo akšteles, visiškai pamiršta apie keliuose esančias nemotorizuotas transporto priemones. Jei kelias siauras, sunku prasilenkti, dviratininkas sulaukia krūvos keiksmų. Keista, tačiau vežimai, traktoriai bei kitos lėtos ir gerokai didesnės transporto priemonės labiau toleruojamos.
Viena pavojingiausių situacijų – vairuotojas aplenkia dviratininką ir suka į dešinę. Verta prisiminti, kad dviratinikas nėra pėstysis, jis taip pat važiuoja keliu, palaiko 20-30km/h greitį. Jei vairuotojas užblokuoja kelią aplenkęs dviratį vos keliais metrais ir sukdamas į dešinę, sudaroma labai pavojinga avarinė situacija. Yra dvi galimybės išvengti susidūrimo – sukti į dešinę ir rizikuoti palįsti po kaltininko ratais, arba lenkti autotransporto priemonę kairia puse ir tapti lengvu kąsniu kitiems eismo dalyviams.
Praėjusiais metais mane partrenkė 5 mašinos, 3 avarinės situacijos pasibaigė laimingai, kartą minkštai atsiguliau ant bagažinės bei dviratis buvo trinktelėtas į šoną. Gerai, kad viskas baigėsi laimingai.
Kokia buvo vairuotojų reakcija? „Kaip Tu važinėji?!“ Jie nė nesusimąsto, kad dėl avarijų kalti patys. Jie taip pat nesusimąsto, kaip elgiasi parkuodami automobilius ant dviračių tako. Kodėl niekas nestato mašinų ant šaligatvio? Kodėl niekas neparkuoja dviračių viduryje gatvės? Turbūt pėstieji nėra tokie pakantūs kaip dviračių vairuotojai, o dviratininkų galvose likęs šioks toks tolerancijos krislelis...
Blogiausia, kad policijos pareigūnai mąsto kaip eiliniai vairuotojai. Kiekvieną mielą dieną prie VPU stovi 10-20 mašinų, paliktų ant dviračių tako. Niekas jų neblokuoja, niekas nerašo baudos. Ta pati situacija Gedimino prospekte. Kartą pareiguno klausiau, kodėl nebaudžiate kaltininkų. Atsakymas skausmingai paprastas – „ateis vairuotojas - bausim“. Matyt, Lietuvoj pareigūnas be vairuotojo neturi teisės užfiksuoti pažeidimo (o galbūt neapsimoka, juk negaus kyšio).
Teoriškai galima fotografuoti nusikaltėlius, nuotraukas siųsti Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybai (
lpept@vrm.lt), tačiau iš pastarųjų vienintelis įmanomas atsakymas – „pradėtas tyrimas“. Turbūt darbuotojai mąsto kaip tarybiniais laikais – kam vargti dirbant valdiškoje įmonėje, pareigos nuo darbo rezultatų nepriklauso...
Kitavertus norėčiau pasidžiaugti, kad tolerantiškų vairuotojų skaičius kasmet didėja. Visuomet malonu pasijausti vertinama eismo dalimi, su pastabiais vairuotojais elgiuosi tikrai draugiškai ir dėmesingai. Jums labai ačiū.
Pabaigai keletas pasiūlymų:
· Vairuotojai, iš dešinės juostos sukdami dešinėn prisiminkite dviračių taką;
· Gerbiami LPEPT darbuotojai, prašytume operatyvumo ir reklamos. Įsivažiavus baudų išrašymui pagal nuotraukas atpigs eismo kontrolė bei gerokai sumažės nebaudžiamumo faktorius;
· Dviračių takas – ne parkavimosi vieta, vairuotojai jį turi traktuoti kaip šaligatvį;
· Dviratininkams taip pat galioja KET taisyklės – negalima važiuoti per perėjas, reikia laikytis dešinio kelkraščio, naktį (ypač aktualu kaimo vietovėse) privalomi atšvaitai.
· Radus automobilį, pastatytą ant dviračių tako galima jį fotografuoti, nuotraukas siųsti
lpept@vrm.lt (taip pat pateikti tikslų laiką, datą bei vietovę) arba bendruoju pagalbos telefonu (112) apie prasižengimą pranešti policijai.
· Jei LPEPT sutinka bendradarbiauti, galima organizuoti „pažeidėjų medžioklę“ – surinkti reikiamą liudininkų skaičių, patvirtinantį pateiktos medžiatos autentiškumą ir fotografuoti pažeidėjus