Velomanai.lt

Dviračių mėgėjų klubo forumas

Dabar yra 2019-07-18 11:53

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 4 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 2012-09-04 00:16 
Atsijungęs
Velomanas
Vartotojo nuotrauka

Užsiregistravo: 2006-08-22 15:22
Pranešimai: 5002
Miestas: Kaunas
Vardas, Pavardė: Linas Vainius
Parašykite kas netingite savo įspūdžius, žinutės pradžioje nurodydami šalį.

Keli mano pastebėjimai iš Olandijos. Esu buvęs kelis kartus, bet šįkart turėjau daugiausiai laiko pasivažinėti dviračiu miestuose ir apylinkėse. Iš visų aplankytų V. Europos šalių man atrodo pačios geriausios sąlygos dviračių susisiekimui Olandijoje.

Per savaitgalį Eindhoven-Nijmegen-Apeldoorn-Zwolle vingiais ratais ~200 km dviračių takais.
Maršrutą galima susidėlioti naudojant planavimo įrankį iš Olandijos dviratininkų organizacijos http://www.fietsersbond.nl/fietsrouteplanner/. Susižymi numeruotus taškus ir seki juos dviračių takuose arba pagal regioninius žemėlapius (nusipirkus). Trasų ženklinimas geras, tačiau vietomis miestuose dingsta, ar galima pražiopsoti ir paskui vėl išlįsti iki ženklų.
Galima nesivadovauti ženklinimu ir važiuoti tiesiau pagal norimą kryptį su bendru žemėlapiu, nes kiekviena kryptimi eina po kelis lygiagrečius takus. Bet turistiniai maršrutai pavingiuoti atseit vaizdingesnėmis vietomis, toliau nuo judrių kelių. Visų takų, kiek važiavome, kokybė gera. Mūsų kelyje reljefas lygus kaip stalas, tik pora kalvelių Reino šlaituose.
Užmiestyje trasos eina per kaimus, ūkius. Daug kur "tėviškės" mėšlo kvapai. Vietom prasuka miškais, nacionaliniais parkais. Patiko. Danga visur asfaltas arba betonas. Daug kur atskiri takai, bet vietomis išeina į kelius, kur sužymėtos juostos dviratininkams kraštuose. Visur galima važiuoti šalia po du, net ir siauruose keliuose kur viena eismo juosta. Sunku pasakyti įspūdį, bet važiuoji visur saugiai ir patogiai, komfortiškai. Puiki vieta atostogoms dviračiais su šeima.

Dauguma asfaltuotų dviračių takų ir juostų padengtos raudono asfalto danga. Labai patogios žiedinės sankryžos, kur dviratininkai turi atskiras juostas ir pirmenybę. Įsivaizduokite VI forto žiedą Kaune, kur kraštinė dešinė juosta yra atskiras dviračių takas ir visuose išsukimuose turite pirmenybę, važiuojate žiedu be streso ir mašinos praleidžia, norėdamos išsukti iš žiedo ;-)
Greitkelių kirtimui padaryti patogūs tuneliai, kur lengvai pravažiuoji į kitą kelio ar geležinkelio pusę. Tunelio įvažų nuolydis, matomumas ir kt. kruopščiai apgalvoti ir suplanuoti, kad būtų saugu. Dviračių takuose laksto motoroleriai ir mopedai, dažnai greitai ir gan agresyviai manevruodami, burgzdami. Dviratininkai keikiasi, bet kažkaip sugyvena kartu. Pėsčiųjų mažai (visi ant dviračių). Užmiesčiuose kai kur vaikšto kartu su dviratininkais. Miestuose - atskirai, dažniausiai siauresniais už dviračių taką šaligatviais. Kur yra ženklas "pėsčiųjų zona", dviračius vedasi. Paprastai miestų centrinės parduotuvių gatvės, senamiesčio judriausios gatvelės. Dviratininkų organizacijų atstovai sako, kad konfliktų tarp pėsčiųjų ir dviratininkų beveik nėra, sugyvena taikiai. Gal kaltas olandiškas taikus būdas ir tolerancija. Nematėme nei vieno bendro pėsčiųjų-dviratininkų tako ženklo.

Vietomis takuose yra stulpeliai nuo automobilių. Dažnai jie aukšti, iki vairo. Užkliuvus pirmiausiai kalama su vairu ar priekiniu ratu. Ne taip, kaip į žemą stulpelį su pedalu ir blauzda. Edas netyčia išbandė tokį užkliuvimą.

Visa dviračių (ir kito transporto) infrastruktūra kruopščiai planuojama, išbandoma praktikoje ir tada standartizuotai diegiama. Atsižvelgiama, kad geriausiai pažeidėjus stabdo ne moralai, ženklai ir baudos, bet fizinės kliūtys. Todėl bendruose keliuose su dviračių juostomis daug "gulinčių policininkų" (asfaltuoti, patogiai pravažiuojami leistinu greičiu, ne tokie kaip Lietuvoje geležiniai gumbai. Tačiau viršijus greitį per tokį "policininką" irgi galima paskraidyti ir padaužyti mašiną. Dar stulpeliai, skirtinga danga, atskyrimai borteliu tarp dviračių tako ir eismo juostos ir daug atskirų takų. Tačiau bendrų su automobiliais takų ir juostų juose daugiausiai. Tačiau tokie takai sužymėti lėtesnėse, ramaus eismo gatvelėse. Olandijoje dar populiarios "privažiavimo" gatvės, kur šalia pagrindinės gatvės (tik mašinoms), eina lygiagrečios siauresnės gatvės skirtos privažiuoti į gretimas teritorijas ir jose yra vietos dviračiams. Gatvės ir keliai beveik visur siauresni nei pas mus, tačiau telpa visos mašinos.

Atskiri šviesoforai su pirmenybe pravažiuoti dviratininkams, nes jiems pirmiau įsijungia žalia.
Atskiros "dviračių gatvės", kur ramesnio eismo gatvėje važiuoja daugybė dviratininkų ir jie turi pirmumą prieš auto, kurios seka iš paskos dviratininkams, ar važiuoja pakraščiais.
Įsivaizduokite A. Smetonos alėją į Panemunės šilą, kur dviratininkai yra svarbiausi eismo dalyviai, o mašinų greitis apribotas iki 30 km/h ir jos ramiai važiuoja dviratininkams iš paskos, visada praleidžia išsukdamos į kiemus ir šalutines gatves.

Kaip pasakojo Olandijos savivaldybių ir dviratininkų organizacijų atstovai, visa infrastruktūra statoma, kad tarnautų ilgai, kokybiškai ir būtų pigi priežiūra, išlaikymas. Prioritetiniai dviračių takai žiemą valomi nuo sniego ir barstomi druska kartu su svarbiausiomis gatvėmis. Jiems priežiūros pirmenybė prieš kitus kelius.

Nors pvz. Danija labai giriasi esanti dviračių šalis ir "Copenhagenize" prekės ženklas yra tapęs Danijos įvaizdžio eksporto dalimi, man aplankius abi šalis ir gavus progą palyginti - Olandija atrodo dviem galvom aukščiau pagal važinėjimo patogumą ir saugumą.

_________________
http://www.dviratai.lt - varžybos, maratonai, paradai, klubas.
DSK Dviratai-Daistatus naujienos, įdomybės apie dviračius FB
Elektrėnų GX Ralis dviračių maratonas 2018-10-13 d.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2012-09-04 12:41 
Atsijungęs
Vartotojo nuotrauka

Užsiregistravo: 2009-07-14 13:19
Pranešimai: 306
Vardas, Pavardė: A
Prancuzija. Esu gyvenes pietu bei vidurio regionuose. Pasidalinsiu ispudziais.
Dviratis susisiekimui.
Prancuzija ne Olandija ar Danija. Automobiliai ir kuras pigus, todel visi vazineja su masinomis, blogiausiu atveju su mopedais. Net 50 metru vaziuoja su masina, nepaeis. Dviratis kaip susisiekimo priemone naudojamas ne dazniau nei Lietuvoje. Nors kaime galima pamatyti kai budulis su treningais issisketes atmina ant bobisko korovniko su krepseliu- kas Lietuvoje butu visai nelygis. :lol:
Dviraciai.
Nors kaime kaip ir pas mus, prie kiekvienos trobos bent 3 masinos stovi, nors visi geria kas diena nuo ryto ir visi ruko kaip kaminai (pakelis 6 eur). Paradoksas, bet dviraciu gatvese yra daug. Liaudis bando sportuoti. Dauguma begioja per saligatvius per didziausius karscius ir gadina savo sveikata. Kiti protingesni vazineja su dviraciais. Dviraciai plentiniai, sportiniai ir 3 kart brangesni nei pas mus Lietuvoje, gi pragyvenimo lygis kitas. MTB dvirati mieste galima pamatyti, bet tai isimtis ir jie atrodo keistai. Su MTB vazineja po kalnus, kur dviracius atsiveza su masina. Dviraciu parduotuvese irgi pagrinde pardavinejami plentiniai dviraciai, net vietinese "maksimose" imanoma isigyti toki. Taip pat yra visokiu daliu, padangu, pompu, dviracio salma galima rasti net visisko kaimo "maksimikeje". Nors nera labai populiaru tie dviraciu salmai. Buna nemazai visokiu megejisku varzybu. Net mazuose miesteliuose susirenka daugiau chebros nei Klaipedos maratone. Daug grupeliu vazineja su plentinukais ir tokiu turistiniu tempu, ne kaip pas mus jei jau turi plentini dvirati tai butinai treniruotes, varzybos, kraujo skonis burnoje.
Eismas.
Yra kazkiek dviraciu taku-iprastai tai bendro naudojimo kelyje dazais atbreztas kelkrastis su nupaisytais dviraciais. Tokios nesamones, kaip Lietuvoje, kad dviraciais vaziuoti per saligatvius nera. Pagrinde visi vazineja gatvemis. Prancuzai auto vairuotojai yra labai prasti (vaziuoja per raudona, rykiuojasi bet kaip, vaziuoja is salutinio neziuredami ir seip visi ten pagere), prastesni uz Lietuvos. Bet mistiniu budu gatveje ir ju chaotiskame be taisykliu eisme sugeba vaziuoti automobiliai, motoroleriai ir dviraciai- nesusidauzdami. Kadangi dviratininkas yra labiausiai pazeidziamas eismo dalyvis- jis turi didziausias teises. Liaudiskai tariant gali vaziuoti kaip tik saus i galva- cia automobiliu problema ant taves neuzvaziuoti. Dviratininkas gatveje yra pagarboje. Uzmiescio kelyje dviratininkas yra lenkiamas, o ne vaziuojama 15 cm pro ji.
Dviracio apsauga.
Paneigiant nuomone, kad tik lietuviai vagys, galiu pasakyti, kad dviracius vagia visame pasaulyje. Prancuzija ne issimtis. Nesu mates nei vieno palikto normalaus dviracio. Geru dviraciu nepalieka net prirakintu. Apskritai prirakintu maciau tik lauzu visisku, kuriu ir dykai niekas neimtu. Ir kaip taisykle, jie visi nurankioti- be balneliu, ratu, etc. Nors motoroleriu pilna yra neprirakintu.
Apskritai Prancuzijoje su dviraciu vazyneti galima. Visos salygos yra. Ypac malonus dalykas yra kaip visa menesi nei laso lietaus ir dar klimatas siltesnis, palankesnis vazineti. :)


Prikabinti failai:
dviraciu takas.JPG
dviraciu takas.JPG [ 25.03 KiB | Peržiūrėta 5516 kartus(ų) ]

_________________
https://vimeo.com/67958626
Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2012-11-27 00:19 
Atsijungęs
Velomanas
Vartotojo nuotrauka

Užsiregistravo: 2006-08-22 15:22
Pranešimai: 5002
Miestas: Kaunas
Vardas, Pavardė: Linas Vainius
Sveikata (80 proc.) ir geri dviračių takai (50 proc.) – pagrindinė motyvacija daugiau važinėtis, rodo tyrimas Arnhem-Nijmegen mieste Olandijoje. Dauguma apklausos dalyvių kasdien mina toliau nei 6 km. Mašinos turėjimas nekeičia nori važiuoti dviračiu – 60 proc. vairuotojų renkasi dviratį. Iš visų apklaustų 20 porc. Nuvažiuoja greičiau su dviračiu nei mašina, kur jiems reikia. 60 proc. su dviračiu yra greitesni už visuomeninį transportą. Vidutinis Arnhem-Nijmegen dviratininko „portretas“: vyresnis nei 40 m., išsilavinęs ir dažnai važinėja toliau nei 6 km/dieną.

Prie geležinkelio tilto "prikabintas" naujas tiltas dviratininkams ir pėstiesiems per Waal upę (važiavau juo)
Paveikslėlis

_________________
http://www.dviratai.lt - varžybos, maratonai, paradai, klubas.
DSK Dviratai-Daistatus naujienos, įdomybės apie dviračius FB
Elektrėnų GX Ralis dviračių maratonas 2018-10-13 d.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2014-04-17 21:19 
Atsijungęs
Velomanas
Vartotojo nuotrauka

Užsiregistravo: 2006-08-22 15:22
Pranešimai: 5002
Miestas: Kaunas
Vardas, Pavardė: Linas Vainius
Per Mobile2020 projektą į mokomąją-pažintinę kelionę po Olandiją-Vokietiją važiavęs UAB "Urbanistika" projektų vadovas Marius Noreika pasidalino kelionės įspūdžiais apie Olandijos ir Vokietijos dviračių infrastruktūrą ir važiavimo sąlygas. Labai įdomus straipsnis. Dviratininkui aplankyti Olandiją - kaip Lietuvos katalikui Šiluvą ir Žemaičių Kalvariją :-)
http://miestutransportas.blogspot.com/2 ... ja-ir.html

_________________
http://www.dviratai.lt - varžybos, maratonai, paradai, klubas.
DSK Dviratai-Daistatus naujienos, įdomybės apie dviračius FB
Elektrėnų GX Ralis dviračių maratonas 2018-10-13 d.


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 4 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 4 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007

Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoj skaitliukai