Viskas priklauso kokie tie tavo shimaniniai ratai. Nes yra už 80eu komplektas naujų ir yra už 1200eu
Dėl karboninių ratų, reikėtų pasidomėti kur planuoji važiuoti, kiek važiuosi, kokios būklės ratai, kokios padangos dedasi, kelintų metų, kiek dar liko stabdymo paviršiaus, ar tiesūs, ar netrūkę išilgai, ar neremontuotas karbonas, ar visi stipinai orginalūs - vienodi. Ir pasisverk juos su normaliomis svarstyklėmis. Jei droši kas diena, neimčiau aukštų ir dar karboninių, nebent nori pamandravoti. Jei varžyboms imi vėl sėdi ir galvoji kur važiuosi, kiek važiuosi, ar verta, svoris, tavo svoris, kokio lygio yra tavo dviratis ir tttttttt. Kad nebūtų koks rusiškas plentinukas ir pačio svoris 130kg. Na manau supratai ką norėjau pasakyti.
Toks patarimas, naudotus ratus geriau pirkti tik idealios būklės ir tai geriau nunešti patikrinti suprantančiam žmogui, nes esu matęs, kai nusiperka lavonus už kosminę pinigų sumą ir dar sukiša nemažai, kad būtų galima važiuoti su jais.
Jei jau tikrai sugalvojai pirkti ratus būtina patikrinti1. Ratlankių tiesumas, ar nėra kiaušinis (tą reikia atlikti kažkur ratą įsistačius, nes iš rankose sukant blogai matosi)
2. Patikrinti stabdymo paviršių. Ar nėra įlenkimų, trūkimų, ar neišdėvėtas stabdymo paviršius (būna griovelis nemažas nuo kaladėlių. Pridėk kažką lygaus ir matysi kiek yra išdėvėta)
3. Patikrink atskirai kiekvienos pusės stipinus ar vienodai įtepti (žvaigždžių pusėje būna labiau įtempti), ar nėra laisvų, pažeistų (dažnai būna žvaigždžių pusėje nuarti nuo grandinė) ar nėra palaidų stipinų, ar visi vienodi, galvutes stipinų, ar nesutraiškytos, ar vienodos.
4. Stebulės ar nekliba, ar pasukus ir laikant rankose nestringa. Ar terkšlė nekliba, netrūksi, kiek giliai buvo įsmigusios žvaigždės į korpuso tvirtinimo "dantukus" (aliuminėms dažnai pasitaiko) Jei kliba jau yra nemaža tikimybė, kad guoliams viso gero.
Pvz stebulėse yra mašininiai guoliai, tarkim sukant jie visi vibruoja ir lengvai kliba. Pr stebulėje du guoliai, o galinėje (jei vien uždaro tipo - mašininiai guoliai) stovi keturi guoliai. Paskaičiuokim vienas, gero gamintojo guolis kainuoja nuo 9 iki 14eu (prikauso nuo gamintojo ir diametro) tai viso stovi 6 guoliai X 10eu jau 40eu, o kur dar keitimas - presavimas tų guolių? Gaunasi jau apvali suma, tad skaičiuokit ir mastykit ką perkat.
Jei tik yra galimybė pirkite ratus naujus, žiemą būna gerų akcijų e-shopuose užsienio, nes išleidžiami nauji modeliai, tad senuosius nori kuo greičiau išsiparduoti.