Kadangi aplinkui visi su Sidi, Mavic'ais, Shimano, Look, Northwave ir kitais visiem puikiai pažįstamais brand'ais, tai noriu pasidžiaugti, ir šiek tiek apžvelgti aukščiau minėtą šiek tiek kitokį batų gamintoją Crono iš Italijos.
Gana dažnai pradėjau keist dviračių sporto avalynę, bet taip jau yra, kad kažką nusiperki - supranti, kad nevisai patinka, arba nesinešioja. Parduodi. Nusiperki kažką labai hi-end performance, bet dėvėtą. Ir belieka “užmušti” daiktą iki paskutiniųjų. Taip atsitiko ir su mano vieną sezoną atlaikusiais, iš antrų rankų pirktais Specialized S-Works “Body geometry” bateliais. Vielinė “BOA” užveržimo sistema jau buvo stipriai pavargus ir dar pats nuvarginau, dėl netvarkingo troselių įtempinėjimo ir jų apsilankstymo, bei vidinių plastikinių ratuko dantukų nusidėvėjimo. BOA sistema kaip žinia yra keičiama, bet jos labai svarbios dalys ant kurių ji tvirtinasi, jau irgi buvo nusidėvėjusios. Anglies pluošto padas nuo priverstinių pasivaikščiojimų, užlipimų ant skaldos, akmenukų, bortelių ir pan. jau buvo pradėjęs išsisluoksniuot, ir labai stipriai raunant pedalus girdėdavosi batelio pado traškėjimas. Taigi tiek apie susidėvėjimus.
Mąsčiau kokie sekantys mano bateliai galėtų būti. Dauguma bičiulių dėvi SiDi, Northwave, Shimano, Look produkciją. Pastebėjau, kad Vilniuje labiau nei Kaune populiaru tarp plento dviratininkų Mavic bateliai. Tarp tų pačių kolegų iš sostinės užmačiau ir italų kompanijos Crono batus. Iškarto ir be kompromisų patiko dizainas, o ir šiaip jaučiu silpnybę vielinėm užveržimo sistemom, kaip pas Sidi, Lake, Specialized, kurių dviejų pastarųjų poras ir turėjau. Pradėjau domėtis internete Crono kompanija. Plentui jie siūlo tris skirtingus modelius. Vardinu nuo žemiausio;
Perla, su trijų limpančių dirželių užsegimų.
Clone su papildomu fiksuojamu dirželiu, katras matomas daugelyje “cycling” batelių. Ir aukščiausias modelis - Futura, kaip minėjau daromas su ATOP vieline užveržimo sistema. Principe tai panašu į BOA ir kitas, bet pilnai atleidžia visą troselį vienu pasukimu priešinga kryptim. Visi trys batelių modeliai siūlomi ne tik skirtingų spalvų (iš viso: juoda, balta, salotinė, raudona), įvairių dydžių 37-48 EU, bet ir skirtingos medžiagos padu. Tiek anglies pluošto (carbon), tiek plastikiniu (nylon).
Pagal turimą biudžetą išsirinkau
Futura modelį su plastikiniu padu. Nieko blogo plastikiniame pade nematau, kaip važinėjęs su Shimano R087, Lake CX170 bateliais taip pat plastikiniais padais. Jis šiek tiek storesnis po pėdos priekiu, šiek tiek sunkesnis lyginant su anglies pluošto padu, bet pamąsčiau, jog nenoriu, kad padas nuo neišvengiamų priverstinių pasivaikščiojimų ant žemės vėl išsisluoksniuotų ir mano džiaugsmai baigtūsi po sezono ar dviejų. Taigi po 30 g didesnis svoris ant kiekvieno bato. Dėl spalvos ilgai nemąsčiau, nors nesu tikras ką ilgiau turėsiu - ar raudoną dviratį, ar raudonus batus, ir ar labai nesipjaus raudoni batai prie juodai-žydros komandinės aprangos. Bet sutikite - raudonos klumpaitės iš ties atrodo traukia akį, netradicinio, nenuobodaus dizaino.
Gamta įteikė man 45 dydžio pėdas, todėl dviratinius batus dažniausiai išsirenku dviem išmierom didesnius. Paskutiniai nešioti du variantai buvo 46.5 EU ir 47 EU. Svarsčiau kur ir per ką čia mėgint užsakinėt, kol susivokiau, jog jie savo oficialiame puslapyje yra nurodę turintys atstovus Lietuvoje. Nudžiugau gavęs atsakymą, jog tai
http://wilierbaltic.com/shoes-products/ . Taigi, atkrito rūpestis dėl papildomų siuntimo kaštų, galų gale visada ramiau, kai yra po ranka tarpininkas, kuris atsakingas už tai ką tau pardavė. Užsakinėdamas Crono batus buvau įsitikinęs, kad vėl reikės didžiausio priešpaskutinio siūlomo dydžio. Bet Crono atstovas patikino, jog jei nešioju 45 EU kasdieninius batus, tai ir Crono bus 45 EU dydžio. Kraipiau kraipiau galvą, kol nedavė pasibandyt Crono MTB batelių. Ir pasirodo buvo visiška teisybė. Džiugino ir tai, jog bateliai skaitosi “slim fit” (pasiaurinti), kadangi mano pėda labiau ilga, o ne šiaip proporcingai didelė. Tiesiog nekenčiu didelių, skandinančių mano koją batų, kurių nosyje vis tiek man spaudžia pirštus. Kaip tarėm taip ir padarėm, o kadangi matavimasis vyko žiemą, kada nuo šalčio kojos šiek tiek susitraukusios, tai su avansu (nu neduok dieve vis tik spaus), užsakiau 45.5 EU dydį.
Dabar, artėjant netoli 100 km numynus šiais bateliais neturiu jokių nusiskundimų dėl spaudimo, nepatogumo, kitų ergonomikos faktorių. Gal jau buvau pripratęs prie kažkiek atsileidinėjančio S-Works užsegimo troselio, tai su Crono batukais koja labai tvirtai sėdi bate. Vienas niuansas; kadangi varžybinį dviratį buvau susiderinęs konkrečiai pagal S-Works batelius, todėl net balnelio kotas buvo labai tiksliai atreguliuotas, sustumtas ir priveržtas rėme. Specialus jo dažymas žemiau užveržimo ribos jau buvo pasitrynęs. Na o Crono batelių padas šiek tiek storesnis, todėl pirmą kart užsėdus su jais ant dviračio, jaučiausi, jog sėdžiu per žemai. Šiek tiek kilstelėjau balnelio kotą. Beliks sutvarkyt optinius dažymo sugadinimus
Apie medžiagas kažkiek paminėjau, bet daugiau kalbėt turbūt ir nekalbėsiu. Medžiaga iš kurios pasiūtas batas nėra natūrali oda, tačiau ir nedermantinas. Kažkas kito, sintetinio. Vidpadžiai specialiai išformuoti pagal žmogaus pėdą tiek kulne, tiek vidinėje pėdos dalyje. Vietomis eina perdengimai tai pakietinimui tai paminkštinimai iš skirtingų medžiagų. Parašyta “SAS” (shock absorbing system). Čia kažkas gal gudro, bet manau, jog tiesiog leidžia visai pėdai vienodai apsikrauti, be ilgalaikių dieglių pėdos priekyje. Aplink kulną įdomi stambi tinklelinė medžiaga. Po padu, ko gero išilgai eina anglies pluošto įtvirtinanti konstrukcija, kaip jie patys rašo aprašyme ir ant pačio pado. Dedu viltis, jog lengvas ir nemasyvus, tačiau pakankamai "mėsos" turintis kulniukas labai greit neišdils, nes panašu, jog jis nekeičiamas. Na pačiu blogiausiu atvėju, batsiuviai Lietuvoje yra auksarankiai, bet man atrodo greičiau visą batą suvartosiu, negu kulnas susidroš. Daug daug ventiliacinių nišų ir angų pridengtų specialiais tinkleliais ir perpučiamomis medžiagomis. Visur viska blizga, lygu ir nekreiva, siūlės itin preciziškos ir nematyt siūlų pabaigų kaip pas kitų firmų batus. Žodžiu tikras, kruopštus, gryno rankų darbo, galima sakyti
boutique made in Italy!
Ką gi, belieka tausoti, saugoti, negriuvinėti, nespardyti, nenusiiminėti prilaikant kulno su kita koja. Visada atsargiai atpalaiduoti ir pirštais atlaisvinti ATOP troselį (ko nedarydavau su S-Works BG, dėl ko kartą užsivėlė ir susilankstė troselis). Po kiekvieno važiavimo išiminėti vidpadžius ir juos pašveitus mažu šepečiu su skiestu acto tirpalu pradžiovinti lauke arba šiltu fenu. Naudoti oro gaivinimo preparatą į batų vidų, ir skaidrų aliejų odiniams paviršiams bei pado poliravimui.
Tai štai toks review, ačiū kas skaitė