Mieli Velomanai, Miela Agne (nes jūs esate aršiausia kovotoja už specialias taisykles mėgėjams).
Tinkama taisyklių sistema veikia gerai, kai nuosekliai ir sistemiškai nurodomi visi dokumentai kuriais reikia vadovautis.
Bijau, kad dviračių sporte, kaip ir krepšinyje nėra taisyklių mėgėjams
ar darželinukams
. Tačiau yra aiškios sporto šakos ir atskiros jos disciplinos taisyklės. Kai kurios nuostatos taikomos Profesionalioms komandoms ir sportininkams, tačiau kai kurios absoliučiai viems ir Jums tame tarpe, jeigu jau panorote dalyvauti mėgėjų varžybose.
Taigi, bendras taisykles dviračių sporte reglamentuoja UCI reglamentai kurie suskirtsyti į 16 dalių ir ne visas jas būtina skaityti Jums jeigu norite dalyvauti plento varžybose - tam pakaks pirmosios ir antrosios dalies -
„Part I: General organisation of cycling as a sport “ ir „ Part II: Road Races “ Saugumo dėlei gerai būtų susipažinti su 13 dalimi „Part XIII: Sporting Safety and Conditions “, gal dar bus įdomūs reiklavimai/rekomendacijos masiniams renginiams - pasidomėkite 15 dalimi - „Part XV: Cycling For All “, o kad nekiltų noras vartoti dopingo - pasidomėkite 14 dalimi „Part XIV: Antidoping Rules “. Galiausiai taip pat pasidomėkite ir nuobaudomis - kas bus jeigu į visas tas taisykles nusispjausite, tad perskaitykite už ką ir kaip skiriamos nuobaudos „Part XII: Discipline and Procedures “. Tiek pradžiai pakaks, nors etikos kodeksą, bendrasias nuostatas žinoti taip pat nepamaišytų
.
Visus reglamentus saugiai galite parsisiųsti iš čia:
http://www.uci.ch/templates/BUILTIN-NOFRAMES/Template1/layout.asp?MenuId=MTY2NjU&LangId=1Apmaudu pranešti, kad oficialių vertimų į Lietuvių kalbą nėra, nes mūsų Lietuviška federacija nepakelia su vertimais suijusios finansinės naštos. Bet Google translate - jums gali šiek tiek pagelbėti, jeigu ne visai mokatę šią kalbą.
Lietuvos dviračių sporto federacijos varžybų nuostatai realizuoja tai, ką remiantis UCI reglamentais Šalys (nacionalinės federacijos) gali reglamentuoti pačios - reikia pripažinti, kad Lietuvos DS federacija savo nuosttuose sureglamentavusi ne viską ką galėtų ir net ne viską ką turėtų - tai vėl finansų ir kompetentingų darbuotojų porblema, tačiau jie reglamentavę aukšto meistriškumo sportininkų ugdymui reiklaingus dalykus. LDSF išleidžia naujus nuotatus kiekvienais metais 2014 metų yra šioje nuorodoje:
http://www.ldsf.lt/dviraciu-sportas/nuostatai/
Varžybų organizatoriai, kuriems aš kaip savanoris padedu. Varžybų nuostatuose Reglamentuoja tai, ko nereglamentuoja aukščiau minėti dokumentai. Taip pat tuos dalykus, kurie skiraisi/neapibrėžti UCI reglamentuose. Taigi, tašakų skaičiavimo sistema, galimybė nedalyvauti 1 etape, baudos už neįveiktus ratus ir t.t. yra padarytos tam, kad mėgėjai galėtų jaustis tokiose lenktynėse ne svetimi ir nebūtų "nuimti" po 2 rato, kai kitų mėgėjų - tokių kaip aš lenkiami ratu
taigi nuostatai ir konkrečiai Plento taurės nuostatai/taisyklės jums jau adaptuotos.
Galiausia yra dar ir nerašytos taisyklės - tarsi etikos reiklavimai, kurių laikosi "kieti" dviratininkai ir pagal kuriuos galima atpažinti jus lenkiančius ratu
, nes jie dažniausia "kieti"
. Dar neseniai nebuvo resurso kur jie surašyti, bet dabar turime (ne viskas ten teisinga ir patartina jums, nes tai skirta "kietiems"):
http://www.velominati.com/the-rules/Kadangi daugiausia pretenzijų/nesutarimų kilo dėl reiklavimo kuris aprašytas UCI nuostatuose ir visiems dviratininkams ir taip aiškus, teks jį įrašyti į nuostatus ir Jau Vilniaus etape tai bus padaryta.
Mielos Agnės komentaras, kad „truksta ir dar vieno draudimu punkto - kad draudziama dalyviams (o ir net ne dalyviams, nes be numerio) vezti kitus dalyvius ant rato visa distancija ir sie paskui ramia sazine lipa ant pakylos ir su sypsena pasiima prizus. O gal taip galima?“ turi atsakyma tose pačiose taisyklėse - dalyviams galima, nes tame yra sproto taktika ir grožis, o ne dalyviams padėti dalyviams draudžiama - toks dalyvis kuris pasinaudojo pašalinių pagalba diskvalifikuojamas - apie tokius atvejus informuojami teisėjai ar varžybų nuostatų numatyta tvarka teikiama pretenzija.
Galiausiai - mano patarimai nelaimėliams, kurie neatpažįsta lenkiančių ratu kaip juos atpažinti:
1. Jie važiuja greitai - 8-10 proc. greičiau nei Jūs/jūsų grupė.
2. Jų varžybų numeriai iki 150 (nebūtinai);
3. Jie atrodo "kietai" - jų apranga tvarkinga ir t.t.;
4. Jums teko padidinti greitį, kad užsėsti jiem ant rato;
5. Jums paskoma/šaukima/ rodoma - pasitraukti ir netrukdyti ar tiesiog dingti
.
Tiek pakanka, kad atpažinti ir veikti teisingai
. Man teko startuoti iš galo, būti aplenktam ratu ir visada suprasdavau/atpažindavau mane lenkiančius ir vsida atpažįsdavau pavytus ratu.
Taip pat teko dalyvauti čia garsiai minimame Birštono epizode, kurio bėda buvo, kad grupė pavyta likus ratui iki finišo. Nereikia pasakoti pasakų kad paviję važiavo su pavyta grupe - Arno pateiktam video aiškiai matyti, kas po pavijimo valdė greiti - pavyta grupė tiesiog gėdingai sėdėjo jiems ant rato - kai tereikėjo atsilikti 20-30 metrų ir viskas būtų korektiška. Neabejokite, kad pavytų kietuolių ataka būtų nugesinta net neprasidėjus. Ten buvo skirtingo lygio dviratininkai.
Linkėjimai
- gavote daug skaitymo